Pommetje kan niet wachten

Pom is onrustig. Er staat een boom in de kamer.
Pom is onrustig. Er staat een boom in de kamer.

Pommetje kan eigenlijk juist heel goed wachten. Als ik aan het koken ben, zit ze als een standbeeld vol vertrouwen. Ze krijgt immers altijd iets? Van mij of van mijn partner. Alleen als het heel erg lekker is, zoals rauw vlees, komt er weleens een zacht geluidje. Dat wil zo veel zeggen als: ‘Ik zit hier. Vergeet je me niet?’

Ik ben degene die niet kan wachten. Ik ben met een schaap bezig, ik ga een mooi setje mannen schilderen en nu ben ik ook begonnen aan Pom. Ze ligt er zo mooi bij. Zaterdagavond heeft ze geen rust. Er staat een boom in de kamer. Niet normaal toch?

Als kitten was Pom gek op bloemen. Een voor een werden de rozen onthoofd. Niets hield haar tegen. Bloemen ruiken naar buiten. En buiten is fijn. Dat moet je proberen te vangen. De laatste tijd lukt het wel om een bos bloemen in tact te laten. Heel af en toe sneuvelt er een bloemetje. Moet kunnen.

Maar nu staat er een hele boom in de kamer. En daar hangt ook nog eens van alles in. Voor de zekerheid hebben we de boom verankerd met een ijzerdraadje aan het plafond. Stel je voor dat Pom probeert de boom te plukken. De boom hangt vol met echte kerstballen. Dat zou dus heel wat scherven geven. Ik weet het, scherven brengen geluk. Doe dan liever maar iets minder geluk.

Binnen een uur staat de eerste versie van Pom op het doek. De foto ziet er stukken beter uit dan het origineel… Bekijk de eerste versie van Pom op het doek op mijn site.

Reageer!

