Buurvrouwen

Wat is nu precies de reden dat één keer in de maand een groep vrouwen zich verzamelen op een centrale plaats in Buren? Is het een geheim genootschap? Waarschijnlijk niet. Iedereen mag het weten. Iedereen mag ook meedoen. Nou, niet iedereen. Er is wel een heel klein drempeltje. Je bent buurvrouw of je bent het niet. Vrouw en wonend in Buren. Dat zijn twee van de drie voorwaarden.

Geen geheim genootschap. Maar wat dan? Wat is er nu leuk aan een keer in de maand verplicht samen zijn? Ho, stop, het is niet verplicht. Het is vrijwillig. Dat is de derde voorwaarde. Je bent buurvrouw omdat je het wilt. Anders niet.

Des te ongeloofwaardiger. Een stuk of veertig vrouwen vrijwillig elkaars gezelschap zoeken met een glaasje wijn. Geen mannen toegestaan. Ik vind het dubieus. Wat kun je nu helemaal voor lol trappen met veertig vrouwen met totaal verschillende achtergronden, leeftijden, interesses? Ik weet het niet. Ik ben misschien wat sceptisch.

Laten we eens kijken waar ze het zo al over hebben op zo’n avond. Deze keer ging het echt ergens over. Een van de bestuursleden – ja, er is ook een bestuur, anders wordt het helemaal een ongeregelde bende – vertelde over een bijzondere ouderavond die ze had meegemaakt. Op die avond werden ouder – puber interacties besproken aan de hand van theater van Play Back. Wil je meer weten? Kom volgende keer luisteren.

Kijk. Het gaat dus ook nog eens ergens over. Soms. Maar eigenlijk ben ik er nog steeds niet achter wat het nu precies is wat de buurvrouwen bindt. Gelukkig hoef ik het ook niet te weten. Ik vermaak me wel.

Altijd een feestje. Bijkletsen met eenglaasje rood. Of wit.
Altijd een feestje.
Bijkletsen met eenglaasje rood. Of wit.
Reageer!

