Je let even niet op

..en er is een hele nieuwe familie zwaan. Wat een leuke verrassing. Ik kijk al steeds of er iets terugkomt van de twee families zwaan die vorig jaar op de Aalsdijk woonden. En waarschijnlijk is dit dan toch een van dezelfde paartjes als vorig jaar. Vandaag tijdens het wandelen hoor ik slurp geluiden in de sloot. Achter de hoge brandnetels zie ik een witte zwaan. Op een krappe meter afstand. De geluiden komen echter van haar kroost. Zes donzige zwaantjes. Nog niet zo heel lang uit het ei. Ik durf niet zo heel dichtbij foto’s te maken. Vaders komt ook aangezwommen met zijn imposante vleugels opgebold.

Zwanen zijn minder interessant, vindt Olijf. Ze reageert totaal niet. Of is ze net als ik een beetje bang? Ik maak de foto’s aan de andere kant van de wilg. Ze kneuteren gezellig in de sloot. Daar word ik gelukkig van! Mooi, want dat kan ik direct gebruiken. Ik twitter 100 dagen lang waar ik gelukkig van word. Een mooie uitdaging die meer mensen zouden moeten aangaan. Daar word je echt gelukkiger van.

Ik let wel vaker even niet op. Blijkbaar kost schrijven en schilderen meer tijd dan ik denk. Dit voorjaar zijn de aardappelen al spontaan uit gelopen toen het land nog gefreesd moest worden. De uien zijn ook al voor zichzelf begonnen in de papieren zak waar ik ze ingekocht heb. En net heb ik een kilo aardbeien weg kunnen gooien. Ik heb nog wel tijd gehad om ze te plukken, maar niet om er ook iets leuks mee te doen. Het sap komt er al vanzelf uitlopen…

Er zijn nog veel meer aardbeien. Het wordt tijd om tussen schrijven en schilderen ook de moestuin in te plannen. Zodat de aardbeien in een potje terecht komen en de buurman niet moppert. Want ook het onkruid is alvast zelf begonnen met zich uit te zaaien.

Jonge zwanen op de Aalsdijk
Op een meter afstand zwemmen zes jonge zwaantjes. Die beige vlekjes zijn de zwaantjes!
Familie zwaan op  de Aalsdijk
Achter de boom zet ik ze op de foto. Pappa zwaan komt wel erg imposant aanzwemmen.
3 gedachtes over “Je let even niet op

  1. Lief stukje van Go:
    Leuk stukje buuv!! Lees het net op FB
    De spelchecker in mijn hoofd stond aan. Zie bijlage…
    Die werkt niet feilloos en lang niet altijd (haha…eens even mijn eigen website checken)
    Omdat ik het fijn vind als mensen mij erop wijzen…ben ik zo vrij jou te mailen…
    xG
    En ja hoor. Drie ‘t’-s te veel en één ‘t’ te weinig. Weer niet opgelet!

Reageer!

