Kantoor buiten

In de schaduw is het goed werken
In de schaduw is het goed werken 

De walnoot, de pruim en de amber esdoorn zorgen voor koele schaduw plekken in onze tuin. In de zomer kan ik buiten net zo goed werken als binnen. Schrijven lukt zelfs beter. De internet-verbinding is traag buiten. De verleiding om mail of sociale media te checken is daardoor ook laag. Des te meer tijd om aan de slag te gaan met ‘mijn’ herders.

Voor het boek ‘Waar lopen de schapen?‘ heb ik nog wel wat materiaal om uit te werken. Het meewandelen met de herders op de mooiste plekjes van Nederland voelt niet als werken, maar het uitschrijven van de interviews wel. Gek hé? Natuurlijk niet. Er wordt van alles verteld tijdens een interview, maar lang niet alles is ook leuk in een boek. De meeste zinnen die ik opschrijf als ik het gesprek uitwerk, gaan straks de virtuele prullenbak weer in. Lastig, want ik kan slecht weggooien. Dat geldt voor eten, voor spullen en ook voor letters. Van sommige stukken verwijder ik meer dan de helft. De lezer is er straks alleen maar blij mee. Hoe compacter het verhaal, hoe uitnodigender om zelf een keer op zoek te gaan naar de schapen en de herders.

Denk trouwens niet dat alleen maar heel geconcentreerd aan het schrijven ben. Als straks de koffie op is, legt er een hond zijn kop op mijn schoot. De bal heeft ze alvast klaargelegd. 

De bal ligt al klaar voor als ik straks klaar ben
De bal ligt al klaar voor als ik er aan toe ben
3 gedachtes over “Kantoor buiten

  1. Leuk dat je mijn blog volgt en welkom. Als ik wat meer tijd heb zal ik eens een keer wat blogs komen lezen bij je. Wat goed dat je een boek aan het schrijven ben of al eerder boeken geschreven heb? ZOver heb ik nog niet terug gelezen.

    1. Het is leuk om je blog te lezen. Ik schrijf gewoon twee boeken tegelijk ;-). Een als grap, of beter, om te oefenen, over mijn blogs. En een echt, over de herders in de Nederlandse natuurgebieden.

Reageer!

