Fietsen zijn eng en andere verhalen

hilde-stok
De kleine groep lammeren is moeilijk op gang te krijgen. Ze willen liever naar de kudde ooien die wat verderop in de wei staan dan met ons en de honden mee de weg op. De honden laten dat niet op zich zitten. Emi is fel. Ze mist het dagelijkse rondtrekken en heeft nu enorme zin om haar kunsten te vertonen. De lammeren rennen alle kanten op als ze zo wild doet. Gelukkig is Muis wat rustiger. Dankzij haar komen de lammeren uit het weiland de weg op. [ lees meer ]

Dit is een stukje uit het elfde verhaal ‘Fietsen zijn eng‘ van het boek ‘Waar lopen de schapen?. Nog een of twee herders en het boek is klaar. Het eerste interview voor het boek was vorig jaar in december. Dankzij mijn uitstekende interviewkwaliteiten ben ik voor dat verhaal nog rwee keer terug geweest. Ik was zo zenuwachtig, dat ik geen enkel feitje had onthouden. Wat kun je dan in één jaar veel leren. Ik heb nog steeds wel moeite met de exacte aantallen en jaartallen. Als ik echter het gesprek opneem, dan komt dat wel goed. Als ik ernaar gevraagd heb, dan zijn alle feiten beschikbaar en is het niet erg dat ik ze niet kan onthouden.

Het allerbelangrijkst is toch om het verhaal van de herder te vertellen en de sfeer goed weer te geven. Herder, het klinkt zo romantisch, maar dat is het niet. Niet alleen. Het is heel hard werken om een boterham te verdienen. Maar wel met de leukste baan van de wereld. Iedereen die tussen schapen loopt, wordt vanzelf een beter mens. Dat doen die levende wolbalen met je.

En nu breekt de volgende fase aan: hoe zet je het boek in de markt. Met zo’n leuk boek moet dat toch niet moeilijk zijn? Tips, ideeën, verkooppunten (ik heb er al één!) alles is welkom! Bel me (06 51 66 2607) of mail me (margo.vonk@gmail.nl).

Het lievelingsschaap van Hilde heeft haar een mooie gevilte (niet gevilde) vacht nagelaten.

Dit is een verhaal uit het boek ‘Waar lopen de schapen?’ met foto’s van Suze Vonk.
Bestel (en koop) het boek (€ 29,50) nu en krijg €5,00 korting.

Reageer!

