Leren van schapen

Er valt zoveel te leren van schapen. Ik schreef er al vaker over. Deze zelfde titel heb ik zelfs gebruikt voor een verhaal over een vriend van mij die zijn schapen inzet in coaching in zijn bedrijf. Hij is niet de enige, maar toevallig wel een waar ik een paar keer mee heb mogen kijken in de keuken. Het is zo leuk om een groep mensen een beetje lacherig aan te zien komen. ‘ Wat kunnen we nu leren van schapen? Zeker weer zo’n ludiek idee van een bedrijf dat daarmee de aandacht wil trekken. Het is lekker buiten, maar verder heb je er niets aan.’

En dat kan toch nog weleens meevallen. Van schapen kun je heel veel leren. Misschien het meest door de rust die ze uitstralen. En hoe gevoelig zijn voor de spanningen onder de groep mensen die ongewild tussen de schapen terecht komt. Lees het verhaal voor meer voorbeelden.

In deze tijd worden de eerste lammetjes geboren bij heel veel herders. Facebook staat vol met foto’s en filmpjes van het rondspringende grut. Zoals bij Martin Oosthoek en de familie Lardinois.

Het is druk nu bij de herders. Veel werk, dag en nacht. Ik heb geen medelijden met ze. Ik ben eerder jaloers! Het is wel spannend. Ik hoop dat er heel veel gezonde lammetjes worden geboren en dat wij daar allemaal van mogen genieten.

Reageer!

