Nog even doorwerken

Eigenlijk is mijn boek zo goed als af. Ik heb 12 prachtige interviews met allemaal even leuke herders en samen geven ze een mooi beeld van het moderne beroep van herder. En ook al lijkt het of ze allemaal hetzelfde doen, elke herder heeft zijn eigen verhaal. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden. De meeste herders zijn zelfstandig ondernemer. Een van de herders is in dienst van een schaapskooi. Dat komt echter in het verhaal niet terug. Twee weken geleden werd ik uitgenodigd om naar de schaapskooi in Heeze te komen. De herder is in dienst van de Stichting het Kempische Heideschaap. De Stichting heeft een zeldzaam ras terug gefokt: het Kempische heideschaap. Dat is een mooie aanvulling voor het boek.

Als ik de herder aan de telefoon heb om een afspraak te maken, waarschuwt hij. Echt spannend wordt het bezoek niet, want er is nog niet veel te beleven. De eerste tachtig ooien staan in de schaapskooi en er is nog geen enkel lammetje. Als wij staan te praten in de stal met hoogdrachtige dieren is het eigenlijk een beetje saai. Echt de stilte voor de storm. Maar opeens klinkt er een iel stemmetje: het eerste lam van dit jaar is geboren. Meer lezen

En nu is het eigenlijk vooral hard doorwerken. Niet alleen met schrijven van de laatste stukjes van het boek, zoals de inleiding, het colofon en de achtergrond van de schrijver en de fotografe. Maar ook met de promotie. Om het boek te kunnen drukken moeten er zoveel mogelijk boeken nu al verkocht worden. In mijn netwerk zijn heel veel mensen die ik gericht aan zou kunnen schrijven. Dat is echt niet gemakkelijk, maar wel de enige manier om kenbaar te maken dat het boek er is, dat het te koop is en dat er eventueel een ‘mede mogelijke gemaakt’ pagina wordt opgenomen. Pff, dit hoort dus ook allemaal bij het maken van een boek. Echt veel werk, een boek maken. Maar zo ontzettend leuk. Ik weet nu al waar mijn volgende boek overgaat.

Wil je op de hoogte gehouden worden? Schrijf je dan in op onze Facebook-pagina of abonneer je op de nieuwsbrief. Je kunt het boek nu bestellen. Dan krijg je € 5,00 korting op de verkoopprijs (van € 29,50).

Bestel (en koop) het boek nu en krijg €5,00 korting.

Reageer!

