Elke dag wat

Wat is geluk toch een raar gevoel. Het is een heerlijk gevoel, je wordt er warm van. Gloeiende wangen, vlinders in je buik, tranen in je ogen. Het kan allemaal. Geluk hoeft niet groot te zijn. Het zit in de gewone dingen van alle dag. Alles wat je hoeft te doen is je open te stellen. Kijk en geniet.

Soms lukt het niet. Als je heel verdrietig bent, dan zit je opgesloten in jezelf. Open staan is dan heel erg moeilijk. Dan helpt het om naar buiten te gaan. Voel de zon op je huid. Zie het stromende water in de rivier. Hoor de wind door de bomen waaien. Zie de kleine sneeuwklokjes bengelen. Kijk om je heen. Waar word je blij van? Mensen die lachen. Fluitende vogels. Er is zoveel om van te genieten, elke dag weer.

Ik heb gemakkelijk praten. Ik moet wel elke dag naar buiten. Ik heb een hond. En een hond wil altijd naar buiten. Minstens vier keer per dag. Kans genoeg om te genieten! Als de ondeugendste hond van de wereld me aankijkt en mijn schoenen, drie paar, heeft gebracht en ik nog steeds helemaal geen zin heb, pak ik de riem, mijn jas en stap naar buiten. Ongeveer twintig meter verder loop ik op een van de mooiste dijkjes van de Betuwe en snap ik niet waarom ik niet veel eerder naar buiten ben gegaan. 

Vooral in dit prille voorjaar. Elke dag is een belofte. De zon. De grote groep ganzen die in paartjes uiteen valt. De lammetjes… O die lopen nog niet op mijn dijkje. De belofte is er wel. Drachtige schapen, geiten en Shetlanders. Er komt nog zoveel leuks aan. 

Natuurlijk helpt het dat er eind mei een Geluksroute is in Buren (en Culemborg). Elke keer weer word ik vrolijk als ik er aan denk. En gelukkig worden ook steeds meer inwoners van Buren blij van de Geluksroute. Er valt wel wat te delen in Buren.

En hoe is dat voor jou? Waar word je gelukkig van? Wordt het weer lente? Ik hoop het. Liefs uit Buren.



Aalsdijk in Buren. Altijd mooi.


Olijf wil naar buiten. Met jou.


Reageer!

