Focus gezocht

Het is jullie niet opgevallen, maar soms heb ik keuzeproblemen. Nu het boek af is en bij de drukker ligt, is het grote wachten begonnen. En wat doe je als je wacht? Klusjes. Een beetje van dit en een beetje van dat. Terwijl er echt wel een to do list klaar ligt. Er is nog zoveel te doen, zoveel te doen.

Stilte voor de storm

Maar wachten werkt verlammend. De eerste dagen dat het boek bij de drukker ligt, ben ik helemaal opgelucht. Ik kan er nu niets meer aan veranderen. Gewoon wachten. Zorgen dat alles klaar is voor de volgende stappen, zoals het maken van persberichten, het bij elkaar zoeken adressen van de media, het checken van alle adressen van de kopers van de boeken, zodat ze straks verstuurd kunnen worden. 

Studeren en schilderen

De mooie zomerdagen zit ik gevangen achter de pc om adressen te zoeken. Regelmatig dwaal ik af om me te verdiepen in blogs over ‘Vertel je ‘why’ op linked in en maak die digitale klik.’  Of ‘Hoe maak ik tussenkoppen in wordpress’. En ik neem meer tijd om te schilderen. Deze zomer staat er elke week een tekenles van Siegfried Woldhek in het NRC. Leuk om ze te volgen en toe te passen. Overigens zijn de meeste tips erg bekend. ik gebruik ze zelf ook om mijn cursisten vrijer te leren schilderen.

Stap voor stap

Allemaal oversprong gedrag. Want ik moet natuurlijk gewoon een paar flitsende persberichten schrijven voor het boek. Ik weet precies wat ik er in wil zetten, maar zolang ik ze niet ook echt uitschrijf, weet ik niet of ze net zo goed zijn als ik wil dat ze worden. Pff, heb ik soms uitstelgedrag? Het lijkt er wel op! 

Okee, nu is het klaar. Morgen schrijf ik de persberichten uit.

2 gedachtes over “Focus gezocht

  1. Lieve Margo,

    Je “geworstel” gelezen. Mooi vind ik het hoe gek dat misschien lijkt.
    Worstelen komt voor bevrijding dus je bent goed bezig.

    Kom op, Margo, eindsprint inzetten en dan het succes vieren.
    Lieve groet Elly

Reageer!

