Tijd tekort

Het klopt niet. Tijd is vrij verkrijgbaar. Hoe kan je nu tijd tekort hebben? Je kunt tijd wel verspillen. Het loopt zomaar als water uit je handen als je ‘even’ je e-mail checkt, op Facebook kijkt of een puzzeltje maakt. Maar daar kies je voor. Je kunt het ook niet doen.

En ach, soms is het ook niet erg om even te niksen, zoals mijn moeder het vroeger noemde. Maar doe dan liever echt niets. Maak je hoofd leeg door even lekker in de zon te zitten of een eind te gaan wandelen. Ruimte in je hoofd geeft onverwachte inzichten. Ik krijg altijd zin om te gaan schilderen. Heerlijke tijdverdrijving. 

En toch heb ik de laatste maand enorm het gevoel dat ik tijd tekort kom. Nu ik vier dagen in de week op pad ben, is er ineens heel weinig tijd voor schilderen en schrijven. Van de boekbespreking op 26 augustus in Bergen wilde ik direct een verslagje maken. Meer dan een halfslachtige poging was het niet, want ik wilde nog zoveel meer. Deze week is het eindelijk gelukt. Op de site staat het verhaal met een link naar de foto’s. Eigenlijk ben ik nog steeds een beetje aan het nagenieten. Het is zo leuk om nu uit het hele land bestellingen te krijgen voor het boek. Vooral boekwinkels. Mensen gaan daar natuurlijk het eerst op zoek!

En nu ben ik aan het broeden op een vervolg. Op twee manieren. Ik wil graag verder met herders. Er zijn nog zoveel mooie verhalen te vertellen. En herders die zelf mooie verhalen vertellen. Ik help je graag om ze te vinden. En verder wil ik natuurlijk aan de slag met een nieuw boek. Maar wat voor een boek? Waarover? Ik heb nog geen idee. Eerst maar eens een eind wandelen om ruimte te maken.

  

Reageer!

