Rust

Soms moet het gewoon zo zijn. Tussen kerst stortte mijn laptop in. Niet echt een drama, want de meeste informatie staat ook wel ergens in het wereld wijde web of op een externe harde schijf. Maar niet alles.
Kleine paniek dus. Gelukkig is de ontwikkeling in de IT enorm. Zelfs de harde schijf van een vastgelopen laptop is gewoon nog af te lezen in een speciale houder met een kabeltje met USB-stick. Helemaal gelukkig. Nou ja niet helemaal. Om alles weer aan het werk te krijgen, moet je heel wat paswoorden en toegangscode verzamelen. Zoals ik al beschreef in Puzzelen.

Echt vrij

Tussen Kerst en Oud en Nieuw was ik enorm van plan om een stuk te schrijven voor mijn werk. Dat lukte niet. Helemaal niet erg. Mijn werk-mobiel was inmiddels ook leeg dus ik was gewoon echt vrij. De techniek helpt me om werkelijk te genieten van mijn vakantie. De eerste week van januari ben ik dan ook echt uitgerust. De hulp ‘van boven’ had ik nodig.

Modern

Overdag ben ik weer gewoon aan het werk. Maar thuis heb ik nog lang niet alles op orde op mijn pc (sorry als je op een reactie of e-mail wacht). En dan heb ik ineens ook een nieuwe telefoon. Super. I-phone 4 is aardig versleten, dus nu een I-phone 6. Mooi. Leeg. Erg leeg. Ook daar moet weer van alles op en ingesteld worden. Ik heb hem nog geen week of apple meldt dat er ge-update moet worden. I meld me aan. Met mijn oude inlogcode. Met de nieuwe inlogcode. Of een mix daarvan? Na drie pogingen mag ik er niet meer in.

Laconiek

Voor het eerst sinds tijden moet ik lachen nu mijn mobiel me in de steek laat. Blijkbaar heb ik recht op nog iets meer vakantie van ‘schilder een verhaal‘ en de Dag van het schaap? Mobiel kan ik niets en op mijn pc kan ik weinig. Heerlijk! Het is niets voor mij om zo rustig te  reageren op deze knulligheid. Het is in ieder geval een teken dat ik echt ben uitgerust.

Nieuwjaarskaart

Er is eigenlijk maar een klein puntje waar ik me ongemakkelijk bij voel. Door alle digitale rompslomp heb ik amper tijd om een nieuwjaarskaart te maken. Voor het eerst sinds heel veel jaar sturen we onze vrienden geen nieuwsjaarskaart. Normaal doen we dat zo’n beetje de eerste week van januari. En die is nu ook voorbij. Maar mijn lief vind het geen punt. Ik ook niet echt. Dus we doen zonder. Maar natuurlijk maak ik wel een kaart voor mijn schapenfans. Nog even en hij komt eraan!

Ik wens iedereen een uitdagend en ontspannen 2016.

Liefs Margo

Reageer!

