Het zijn er drie

Vandaag wat later dan gewoon op de Aalsdijk aan het wandelen. Ik wil heel graag foto’s maken van de Aalscholvers bij de Korne. Ik vind het bijzonder dat ze elk jaar terug komen. Vorig jaar één paartje, nu al minstens twee. Zou dat dankzij de vistrap zijn?

Ik loop met mijn camera langs het weitje met de drachtige geit. Nee, drachtig is ze niet meer. Ze staat wat ongelukkig met heel veel geit onder haar buik. Er wordt gedronken! Zo te zien zijn het er drie.

De natuur is vroeg op

Verder op de dijk merk ik dat ik echt te laat ben. Geen vogels op de vistrap. Weinig ganzen in het water. De schapen zijn al aan het herkauwen. Voor spannende foto’s moet ik vroeger opstaan. Teleurgesteld keer ik terug.

Op de terugweg wacht mijn beloning bij het weitje. Nu de geitenlammetjes vrij rond dartelen, blijkt dat het er vier zijn. Ze lopen nog wat wankel en onbeholpen. Wat zijn ze lief. Het is een heel schoolklasje bij elkaar. Olijf vind ze ook heel interessant. Een van de lammetjes komt nieuwsgierig naar het hek. Ze weet nog niet dat een jachthond niet zo’n goed speelkameraadje is. Dat wordt aangelijnd wandelen de komende weken.

2016-3-17 geitjes

 

2 gedachtes over “Het zijn er drie

    1. Dank je wel, Hennie. Ik schrijf graag – heb een boek geschreven over schaapherders en ben op zoek naar een nieuw thema. Om het kunstje niet te verleren, schrijf ik over alles wat me boeit.

Reageer!

