Aanrommelen

Als ik ergens een hekel aan heb, is het zomaar wat aanrommelen. Alles heeft een doel. Ook aanrommelen moet ergens toe leiden. Toch gaat dat weleens mis.

Vandaag is namelijk echt een aanrommel-dag. Er zijn allerlei e-mails die ineens vandaag worden beantwoord en roepen om een reactie of actie van mij. 

Het is mooi weer. Ik moet nodig naar buiten. Maar dat gaat voorlopig niet lukken. Ik lees wat na op mijn site en vind een foutje. Dat moet natuurlijk eerst hersteld worden. Aanrommelen herstellen is ook aanrommelen als je dat niet gepland hebt!

Zoekgeraakt

Nu ik weer elke dag tijd heb om te schilderen, wil ik er ook graag over schrijven. Meestal probeer ik uit te leggen hoe leuk en gemakkelijk het is om te schilderen wat je leuk vindt. Begin alsjeblieft niet aan iets dat je niet leuk vindt. Dat is gedoemd om te mislukken.

Er zijn verschillende plekken waar ik schrijf over schilderen. Het kan hier, op de site met mijn workshops of op mijn site met mijn schilder- en tekentips. Keus genoeg dus. En het liefst doe ik het trouwens op alle drie. Houdt me van de straat. Maar dat lijkt dan wel weer een beetje op aanrommelen…

Afijn bij het verzinnen waar ik nu mijn laatste schildersactiviteiten het best vast zou kunnen leggen, kwam ik erachter dat ik een les van Woldhek miste op mijn site. Les 8 stond er niet tussen. Tenminste, dat leek zo. Maar er was wat anders gebeurd. Ik had les 8 beschreven als les 9, les 9 als les 10 en les 10 was weg. Foetsie. Nooit geweest ook. Blijkbaar heb ik die vakantie ook maar wat aangerommeld. Natuurlijk heb ik de fout hersteld en les 10 toegevoegd.

En nu ben ik toch werkelijk heel benieuwd of er iemand is die zich druk heeft gemaakt over het gemis van les 8- of eigenlijk les 10.

Opsteker

Al dat aanrommelen is natuurlijk niet goed voor mijn zelfvertrouwen. Wat wel goed is voor mijn zelfvertrouwen is dat lezers mijn blogje lezen en commentaar leveren. Zelfs kritisch commentaar is altijd nog leuker dan geen commentaar.

Wat ook goed is voor mijn zelfvertrouwen is als ik met Google snel mijn blogjes terugvind. Om linkjes te plaatsen zoek ik vaak eigen werk terug met Google. Dit keer zocht ik naar vlekjes. Of beter: Vlekje voor vlekje. Éen van de titels van mijn blog. Tsja. Op de eerste pagina’s niets te vinden. Ook niet bij de afbeeldingen – waar ik altijd op hoop. Teslotte plaats ik altijd eigen foto’s van schilderijen bij de blogs. Maar helaas.

Google dacht vooral aan teken en de karakteristieke vlekken die zij achterlaten.
Op zich niet zo gek, want de teken zijn weer actief!
Check jezelf altijd na het wandelen in bos en veld.

Een kleine concessie bij het zoeken: ik voeg schilderen toe aan de zoekwoorden. En dan ben ik helemaal gelukkig, want de allereerste foto is een schilderij van mij. En daarna weer heel veel rode ringen van teken.

 

Reageer!

