En de boer ploegde voort

Absurd. Niet het goede woord voor de doorgedraaide Elfmoordactie in Nice. Ook niet voor de staatsgreep in Turkije. Maar een ander woord heb ik even niet. Ik begrijp de wereld niet meer. Ik begrijp mensen niet meer. Wat is er mis met overleg, vrede, samenwerken, liefde?

Het was al zo’n vreemde ochtend na de vreselijke berichten uit Nice. En deze avond vallen we van de ene verbazing in de andere. Een president van een land die via FaceTime de burgers oproept om verzet te plegen. Ik hoop, ik bid, dat de militairen niet schieten. Deze dagen is al zoveel bloed gevloeid. Turkije is zo’n groot land. Het othomaanse rijk was het grootste ooit. En de Turken in Nederland denken dat het morgen een droom blijkt. Dat wordt weer een roerige nacht.

Vandaag heb ik me onledig gehouden met het vilten van een vachtje. Beetje kneden en rollen met water en zeep. Heerlijk ontspannend. Je hoeft nergens Aalten denken. Maar dat is nu even onmogelijk. Het wordt een vachtje met heel veel liefde en aandacht.

Reageer!

