Nieuw nieuwer nieuwste

Het is gelukt. Ik ben eindelijk zo ver om te werken aan een nieuwe site voor mijn schilder-activiteiten. Best ingewikkeld om iets te vinden, want er moet ruimte zijn voor schilderijen, workshops, maar ook voor kopjes en schotels met schapen en wie weet wat voor ander moois. Ik heb natuurlijk al een mooie site. Eh zelfs twee. De een is wat statig en gaat vooral over schilderlessen: atelier huiswerk buren.
De ander is super rommelig en past helemaal bij mij en gaat overal over: huiswerk buren.

Kiezen is niet gemakkelijk

Kiezen betekent dat ik voor een van deze twee moet kiezen. Of voor een heel nieuwe site. Eerlijk gezegd, is het in mijn hoofd wel al duidelijk: ik houd enorm van mijn wix-site. Het is een zeer gebruiksvriendelijke site met heel veel mogelijkheden. Er staat al heel veel op over mijn schildercursussen en schilderijen. Ook staan er al heel wat blogjes op. Als ik deze site uitbreid met een webshop, ben ik in één keer klaar. Maar als ik over wil naar een premium site, dan is gewenst dat ik van host verhuis en vast nog veel meer extra’s die ik helemaal niet nodig heb.Eerlijk gezegd word ik niet vrolijk van die wervende – beter gezegd: opdringerige – marketing van Wix.
Dus wix wordt het niet. Wat dan wel?

Voorzichtig rondkijken

Gelukkig zijn er altijd mensen die met je mee willen kijken als je vragen stelt op twitter of Facebook. Zo stelt Irene van Putten voor om gewoon binnen wordpress op zoek te gaan naar een geschikt thema. Er is vast wel iets te vinden dat bij mijn wensen past. ‘Wat zijn jouw wensen?’ vraagt ze me. Tsja. Dat is wel een lastige vraag. Ik weet wat ik mooi vind en wat niet. Heel veel vind ik niet mooi, omdat het te statig en stijf is. En ik begrijp wel dat het niet handig is om een rommelige site te hebben (zoals mijn wix-site). Want dan is het lastig vinden wat je zoekt. Maar als je niet blij wordt van wat je ziet, dan zoek je ook niet eens.

Dus de vraag is wat wil ik wel. Ik probeer en bekijk heel wat thema’s en begin te wennen aan de nieuwe trend om alles op een pagina te proppen. Ook mijn zusje heeft op die manier een prachtige, duidelijke site met alle informatie op de eerste pagina. Natuurlijk zijn de websites veel groter dan alleen die eerste pagina. Achter elk item zit meer informatie. Maar direct op de ‘landingsgpagina’ of ‘homepage’ vind je wel alle relevante informatie. Dat wil ik ook.

Maar ik wil meer. Ik wil graag een webshop om mijn cursussen en schilderijen duidelijker in de etalage te zetten. Maar ik wil ook bloggen. Het is leuk om te schildertips te delen en om te vertellen over wat ik meemaak als ik schilder met anderen.

Eigenlijk kan alles

Nu ik eenmaal de losse stijl van Wix heb losgelaten en me verzoend heb met de statige tempates van wordpress, is het veel gemakkelijker om te kiezen. Vooral als Irene een thema vind waar de webshop een ‘natuurlijk’ onderdeel zijn naast blogjes. Ik ben om.De vrolijkheid van mijn schilderijen en tekeningen zorgt ervoor dat de site ook vrolijk en luchtig oogt.

Alvast een schilderij minder

Irene helpt me om het een en ander te installeren en nu moet ik alleen nog maar heel veel foto’s plaatsen, zodat de rest van de wereld ook kan zien wat ze bij mij kunnen vinden. Overigens hoef ik een schilderij al niet meer ‘te koop’ te plaatsen. Gisteren is een van mijn schilderijen verkocht in de ‘Van alles Wat‘ Shop in Shop in Geldermalsen. Met de zeer toepasselijke naam:

Proost

Kijk vooral even rond op mijn site en vertel wat je er van vindt! Ik ben blij met alle opbouwende kritiek.
Dit bericht verschijnt tegelijkertijd onder de titel : Nieuwe look op mijn nieuwe website.

Reageer!

