Het geheim van slanke mensen. Daar kun je een workshop voor volgen. Je vraagt je af hoe die ene slanke vriendin van je het doet. Zij eet gewoon bitterballen op een feestje en toch is en blijft ze slank. Maar heb je wel gezien dat zij twee balletjes pakt en verder niets? En jij eet de hele schaal leeg en valt daarna aan op de olijven en de kaas. Dat is het geheim. Maak een keuze en pak niet alles. Je moet niet eten! Je mag eten! Maar je moet wel kiezen. Als je tijdens de receptie snakt, kun je je diner overslaan.

Klinkt logisch toch. Maar ja, dan heb ik een dineetje met vrienden met allemaal lekkere dingen. Snoepeten. Het meeste mag ik gewoon hebben. Tijm, dille, munt, peterselie, bieslook, snijbiet, asperges, peultjes, tomaatjes, knoflook, ui, paprika, citroen, garnalen en kreeft. Dat mag allemaal. Brood, aardappeltjes, mayonaise, kaas en wijn niet.

Ik ben bang dat ik vanavond weer een paar verkeerde keuzes heb gemaakt. Hoe moet ik toch ooit slank worden als ik en brood en kaas en wijn kies, terwijl dat niet mag van Pierre.

In ieder geval waren de eiwitten vanavond perfect verpakt in garnalen en kreeft van de barbecue. Snoepeten! Ik denk dat ik de komende week wat extra kilometertjes moet rennen om dit bacchanaal weer teniet te doen.

20130623-011939.jpg

20130623-014907.jpg